четвъртък, 10 септември 2009 г.

Искаш ли да си Market Maker?

от admin » 19 Май 2009, 22:02 
КАКВО Е MARKET MAKER

Market Maker (MM) е термин, който обикновено се използва за големите участници, които осигуряват ликвидност на FOREX пазара. Понякога с термина се означават и retail forex брокерите - те действително са единствените market maker-и за своите клиенти. 

КАК ДА СТАНЕМ MARKET MAKER

Развитието на информационните технологии вече позволява на индивидуалните трейдъри да участват (почти) наравно с големите на FOREX пазара. Достатъчно е да си откриете сметка при ECN брокер - например Interactive Brokers или някой Currenex брокер. За това е необходима доста голяма сума - минималният начален депозит при Interactive Brokers e $10 000, а при Currenex боркерите е дори по-висок. 

Предимството на ECN брокерите, е че можете да слагате лимит поръчки където пожелате, дори вътре в спреда. Няма минимални отстояния, няма забранени зони. Какво става, когато сложите sell limit order вътре в спреда? Спредът се променя - вашият sell limit order вече е най-ниската ask цена. Това е цената, на която могат да купят останалите участници на пазара. По същия начин, когато сложите buy limit order, той става най-високата bid цена и на нея могат да продават останалите трейдъри. 

Пример: 




След като поставим ордерите, трябва да изчакаме някой да пожелае да търгува въпросната валутна двойка. Другите трейдъри избират момента на сделката, не ние. Това е още една разлика от търговията при retail forex брокерите. При retail forex търговията брокерът котира, а трейдърите избират момента да сключат сделката. При ECN форекса можем да вземем мястото на брокерите.

КАКВО ПЕЧЕЛИМ ОТ ТОВА ДА ГО ИГРАЕМ MARKET MAKER?

Спредът. Спредът вече не работи срещу нас, той работи за нас. Ние правим спреда и ние печелим от него. По същия начин, както печелят от спреда retail forex брокерите. Ние залагаме, че пазарът се движи случайно 

НЯКОИ ПРАВИЛА

За да бъде тази търговия максимално печеливша, трябва да се придържаме към 2 основни правила.

1. Спредът трябва да е достатъчно широк - спредът трябва да е достатъчно широк за да можем да сложим ордерите в него и от стеснения по този начин спред да имаме достатъчно печалба за да платим комисионните. Не се пробвайте да търгувате majors. Основните валутни двойки - EURUSD, GBPUSD, USDJPY, USDCHF - са винаги ликвидни и спредът е едва 0.5-3 пипа. Този спред е твърде тесен за да разчитаме на смислена и постоянна печалба.

2. Пазарът трябва да е ниско волатилен - при високо волатилен пазар рискът се покачва твърде много. Изискват се бързи реакции, а няма как да бъдете по-бързи от софтуера на Deutsche Bank, Goldman Sachs , JP Morgan и т.н.

Няма коментари:

Публикуване на коментар